Сезонні потреби та загрози ринку праці

0
204
Загрузка...

Ринок праці, який функціонує за певними правилами, має свої сезонні
коливання. І з настанням весни активізуються всі його гравці: у роботодавців
з’являється необхідність закриття сезонних вакансій, а у пошукачів,
відповідно, є можливість попрацювати на сезонних роботах та/або отримати
джерело додаткового доходу.

HeadHunter Україна проаналізував:
роботодавці вже активізувались, проте їм варто пам’ятати — багато
профсфер, представники яких задіяні в сезонних роботах, становлять інтерес і
для зарубіжних роботодавців. А ставлення пошукачів до такого виду
зайнятості неоднозначне.
Так, «у сезон», який вже поступово починає проявлятися на ринку праці і триватиме,
швидше за все, до травня — початку червня включно, роботодавці активно шукають
співробітників з таких профсфер:
• «Спортивні клуби, фітнес, салони краси» (естетисти-масажисти, косметологи,
перукарі, майстри манікюру і педикюру і т.д.);
• «Мистецтво, розваги, мас-медіа» (фотографи, івент-менеджери, художники і т.д.);
• «Транспорт, логістика» (водії-експедитори, працівники складу і т.д.);
• «Продажі» (реалізатори сезонних товарів, продавці-консультанти, співробітники
кол-центрів і т.д.);
• HoReCa (шеф-кухарі, управителі ресторанів, барів, кухарі, офіціанти, бармени,
фахівці з бронювання, розміщення та обслуговування гостей, персонал кухні,
управителі готелів і туристичного бізнесу, аніматори, хостес, фахівці з оформлення
віз, організатори зустрічей, конференцій, сомельє і т.д.);
• «Робітничий персонал» (працівники з городніх і садових робіт, комбайнери,
озеленювачі, різноробочі, вантажники, електрики-холодильщики, прибиральники і
т.д.);
• «Будівництво» (ріелтори із заміської нерухомості, будівельники);
• «Домашній персонал» (домогосподарки/домогосподарі, покоївки, садівники,
помічники по господарству, вихователі, гувернантки, няні, персональні водії,
кухарі);
• «Безпека» (інструктори з техніки безпеки, охоронці).

Кількість вакансій за вказаними профсферами «в сезон» може збільшуватися на 20-70%. Так, станом на кінець березня 2019 року найактивніше зростання кількості вакансій, згідно з результатами аналізу бази вакансій hh.ua, відбулося в профсфері «Домашній персонал» — порівняно з січнем 2019 р. кількість пропозицій про роботу в ній зросла на 41%. Трохи відстає «Туризм, готелі, ресторани» — порівняно з початком року кількість вакансій у цій профсфері зросла на 34%. І замикає трійку найактивніших роботодавців «Безпека», де кількість пропозицій про роботу в березні збільшилася на 20%.

У регіональному зрізі найактивніше поводяться роботодавці Харківської, Львівської,
Дніпропетровської, Одеської, Запорізької, Івано-Франківської, Чернігівської, Херсонської, Миколаївської областей.

Багато профсфер, представники яких задіяні в сезонних роботах, становлять інтерес і для зарубіжних роботодавців. Так, аналіз бази пропозицій про роботу з релокацією за останні 12 місяців показав, що високий попит мають фахівці виробничої та аграрної сфер (на них припадає 6% всіх розміщених вакансій від зарубіжних роботодавців), співробітники сфери HoReCa, будівельники і робітничий персонал (по 5% всіх розміщених вакансій від зарубіжних роботодавців).
Нагадаємо, що серед мотивів, які спонукають пошукачів розглядати працевлаштування за кордоном, на першому місці — можливість заробити грошей. Про це заявило 58%
респондентів під час опитування HeadHunter Україна. Отже, при отриманні
конкурентоспроможної мотивувальної зарплати в Україні актуальність виїзду за кордон
для багатьох втратить актуальність. Аналізуючи вакансії, розміщені в 2018 році, ми
можемо відзначити позитивну динаміку в зарплатній політиці українських роботодавців.
Однак її характер неоднорідний. Якщо в профсфері «Робітничий персонал» у 2018 році
зарплатні пропозиції у вакансіях виросли на 42%, а у виробництві — на 38%, що вище
середнього показника зростання зарплат минулого року, то в профсферах «Будівництво», «Туризм, готелі, ресторани» — на 20% і 15% відповідно, що нижче середньоринкового показника. Для зменшення відтоку трудової сили за кордон позитивна динаміка в питанні заробітних плат повинна зберегтись і посилитися. Разом з тим співробітники повинні мати перспективи кар’єрного зростання і можливості для професійного розвитку, а також бути впевненими в стабільності компанії. Ці критерії є пріоритетними для більшості пошукачів при виборі роботи і роботодавців.
Варто нагадати, що ставлення пошукачів до сезонних робіт неоднозначне: одні вважають, що такий вид зайнятості — це гарна можливість заробити більше коштів, познайомитися з новими людьми, набути нового досвіду та знань. З іншого боку, працівники побоюються ненормованого робочого графіка, ймовірності потрапити на непорядного працедавця, невідповідності заробітку затраченому часу.

Інформацію fakty.cv.ua надав HeadHunter Україна

Загрузка...

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ