Євробляхи: чого хочуть їх власники і що пропонує влада

0
186
Загрузка...

Україну знову «штормить» від проблем навколо «євроблях» – автомобілів на іноземних номерах, якими користуються наші громадяни.

За неофіційними даними, «євроблях» в Україні в районі мільйона. І це вже серйозна проблема, яку можна вирішити, напевно, лише на компромісних умовах і з мудрим підходом.

Яким чином стільки «напівлегальних» авто опинились в Україні?.. Завдяки «лазейкам» у законодавстві. Є така річ, як Стамбульська конвенція – міжнародний договір, ратифікований Україною у 1997 р. Він має вищу юридичну силу, ніж українське право. В статті 7 додатку С до конвенції йдеться, що для здійснення комерційної діяльності транспортні засоби можуть бути зареєстровані на особу, що фактично не перебуває в країні. Ввозити та використовувати машини в такому випадку можуть особи, які проживають в Україні. Правда, якщо авто потрібне для приватного використання, його обов’язково реєструвати та розмитнювати за всіма правилами. Отже громадяни України, які працюють, наприклад, комерційними агентами іноземної фірми, користуючись цією «лазейкою», можуть ставити авто в митний режим (ввезення строком виїзду до 1 року).

Ну, це один бік медалі. Інше питання, чому влада не передбачила бодай якусь тимчасову реєстрацію для таких автівок?! Якщо заїхав в Україну більше, ніж на тиждень (або декілька), будь ласкавий – стань на тимчасовий облік, аби можна було знати, конкретно хто їздить цією машиною (відомо, що нерідко після ДТП за участю «євроблях» останні просто залишають авто, і визначити, хто на ній їздив, фактично вже неможливо). І щоби ця тимчасова реєстрація була за максимально спрощеними процедурами і з мінімальними витратами.

Як не раз зазначалось, якби влада встановила якусь розумну плату за використання таких авто в Україні, і проблему з легалізацією вирішили би, і гроші в бюджет «зайві» отримали би. А так на цьому поповнюють бюджет інші країни…

Що ж робити тепер?

В останні дні влада публічно акцентує увагу на пропозицію щодо зменшення акцизної ставки. Причому навіть пропонується і зменшену базову ставку пополовинити, якщо власники «євроблях» розмитнять їх протягом перших 60-ти днів з моменту узаконення такої процедури.

Ось запропоновані базові ставки акцизного податку:

з бензиновими двигунами

***

з дизельними двигунами

***

Отже, базова ставка у формулі, як зазначається на espreso.tv, залежатиме від типу двигуна: бензиновий – 50 євро, дизельний – 75 євро.

Коефіцієнт віку – це кількість повних календарних років. А щоб визначити коефіцієнт двигуна, слід поділити об’єм двигуна автівки на 1 000 см3.

Наприклад, за розмитнення бензинової автівки віком 15 років та з об’ємом двигуна 1600 см3 доведеться віддати 1200 євро: 50 євро x 1,6 (1600 см3 /1000) x 15 років = 1200 євро

А от акциз такої ж автівки, але з дизельним двигуном вже буде на 600 євро вищим: 75 євро x 1,6 (1600 см3 /1000) x 15 років = 1800 євро.

Але це мова лише про акциз. Додатково потрібно сплатити ввізне мито (10%), податок до пенсійного фонду (3-5%) та податок на додану вартість (20% від суми вартості авто, акцизу та ввізного мита). І це все на купу роблять витрати «на розмитнення» значно вищими, ніж коштує саме авто б/у…

Хтось апелює до того, що, мовляв, інші громадяни придбали авто і сплатили всі належні відрахування, а «євробляхєри», мовляв, просто хитруни, які незаконно ухиляються від сплати податків і т.п. Але… В Україну вони ввезли ці авто все-таки законно ж. Значить розумно було б все-таки знайти той компроміс, який влаштує і «євробляхєрів», а вже далі перейти на стандартні нові правила розмитнення, і не робити вже ніяких винятків. І, звісно, унеможливити взагалі їзду на авто без бодай тимчасової реєстрації, яку могли би оформляти прямо на кордоні (як варіант).

Протестуючи «євробляхєри» вимагають, зокрема, щоби прибрали коефіцієнт віку у формулі.  Задум же авторів законопроекту: чим «свіжіше» авто, тим менший акциз. Згідно із задумом законотворців, це повинно зробити придбання нових авто вигіднішим та вберегти Україну від навали євробрухту.

«Прибрати коефіцієнт віку у формулі розрахунку акцизу, що знизить його практично до незначного для автомобіля будь-якого віку, але формально полегшить прийняття змін до діючого закону так як збережеться формальна наявність акцизу», – пояснюють вимогу активісти “Авто Євро Сила” на своїй сторінці Facebook.

«Таким чином нове повне доступне розмитнення складе (ПДВ+Мито+Військовий збір+Акциз) все разом близько 40% від вартості авто на постійній основі для кожного українця», – підрахували в «Авто Євро Сила».

Можливо, владі слід було б піти на ті компроміси, які пропонують (або сприймають) учасники «Бляхомайдану», нехай би на той же «пільговий період» (60 днів), аби зняти основну проблему, а вже далі «жити по-новому» за запропонованим законопроектом?..

fakty.cv.ua

***

Загрузка...

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ