Кредит на тролейбуси: беремо 8 млн. євро – віддаємо 13,8 млн. євро… Вигідно?..

0
404
Загрузка...

Умови єврокредиту на придбання нових тролейбусів, які чомусь не дуже хочуть відкривати представники міської влади, достатньо важкі і сумнівні, аби сліпо вірити райдужним розповідям його лобістів – про те, як все чудово і наскільки нам треба брати на себе це боргове ярмо…

 

На публічні запитання щодо деталей «тролейбусного» єврокредиту ні мер Олексій Каспрук, ні його підлеглі, на жаль, чомусь відповідати не хочуть – обмежуються «політичними штампами» і звинуваченнями на адресу всіх, хто сумнівається у вигідності і необхідності такого єврокредиту…

Правда, в одній з подібних дискусій Олексій Павлович таки «навів» на певні дана, порадивши подивитися матеріали телеканалу «Чернівецький промінь» – мовляв, там є інформація про цей єврокредит.

Скориставшись порадою мера, у тих сюжетах знайшли інформацію, що на придбання нових тролейбусів чернівецька влада збирається взяти кредит в розмірі 8 млн. євро на 12 років, а повертати треба буде на 3,8 млн. євро більше (це без комісій і страхових виплат). І такою ціною, за словами мера, збираються придбати 50 нових тролейбусів (хоча в інших публічних повідомленнях йдеться про 40 тролейбусів, які ніби коштують приблизно по 200 тис. євро).

Але депутат міської ради Юрій Бурега на Facebook уточнив, що за умовами кредиту віддавати доведеться на цілих 5,8 млн. євро більше (і це при тому, що 1 млн. євро нам «дарують», тобто це грантова складова, тобто без гранту було б зверху цілих 6,8 млн. євро).

Інший депутат міськради Сергій Греков на публічні запитання щодо деталей єврокредиту на тролейбуси відповідати не схотів. Зазначив, що як депутат підтримує цей проект, і порадив звернутися з інформаційним запитом до міської ради, аби отримати потрібну інформацію (що може означати і те, що п. Сергій, можливо, не дуже обізнаний про цей єврокредитний проект і не може розповісти про деталі, але як же тоді він так завзято його підтримує?..).

За допомогою місцевих же депутатів вдалося отримати ще одну порцію інформації про цей тролейбусний кредит, який викликає неоднозначну реакцію у чернівчан. Щоправда, інформація достатньо «лірична» і складна для розуміння фактажної суті проекту.

Ось ці дані (у текстовому і фото-варіанті):

Проект оновлення міського електротранспорту у м. Чернівці

Інвестиційний проект:

50 нових низько підлогових тролейбусів та запчастини

Пов´язане ремонтне та діагностичне обладнання

Відновлення тролейбусної інфраструктури

Програма реформ та консультаційна підтримка (грантові кошти):

-Стратегія розвитку сектору громадського транспорту в м. Чернівці

-Організація процедури закупівель та супроводження проекту

-Програма корпоративного розвитку КП «ЧТУ»

-Підтримка групи реалізації проекту

-Фінансовий аудит КП «ЧТУ» за міжнародними стандартами за 2015 рік.

Реалізація проекту призведе до таких позитивних результатів:

-Поліпшення іміджу м. Чернівці як сучасного європейського міста

-Збільшення частки екологічно чистого транспорту та зменшення викидів забруднюючих

речовин в місті

-Поліпшення комфорту, надійності та швидкості громадського транспорту, що призведе

до підвищення його популярності

-Створення нових, зручних робочих місць для водіїв та контролерів

-Зростання частки громадського транспорту призведе до:

-Поліпшення транспортного забезпечення районів міста та наддасть можливість зручного

та надійного соціального транспорту для всіх верств населення

-Зменшення транспортного навантаження на місто за рахунок більш оптимальних

перевезень громадським транспортом

-Поліпшить безпеку дорожнього руху та пасажирських перевезень

ПЕРЕГЛЯНУТИ ФОТО інших матеріалів єврокредиту (натиснути на фото):

5-kredyt-troleybusy-shema-finansuvannya

***

Попередній графік реалізації проекту

Грудень 2016:

Схвалення проекту Кредитним комітетом ЄБРР та Сесією

Міської Ради

Грудень 2016:

Підписання Кредитного договору та Договору гранту

1 кв. 2017:

Створення Групи з Реалізації Проекту

Вибір консультантів, підготовка тендерної документації

Березень 2017:

Підписання Договору гарантії (після погодження Мінфіну) та

ратифікація Міською Радою

2 кв. 2017:

Проведення тендеру та підписання Контракту

3-4 кв. 2017:

Вибірка кредитних коштів та закупівля тролейбусів

2 кв. 2018:

Завершення реалізації Проекту

***

Може, краще купити більше тролейбусів, ніж віддавати Європі %?..

Отож, Каспрук і Ко дуже хочуть, під гарантії всіх чернівчан, взяти на придбання нових тролейбусів 8 млн. євро, які за 12 років перетворяться для Чернівців на 13,8 млн. євро. І це все заради того, щоби, як каже мер, придбати 50 нових тролейбусів.

Як уточнює згаданий вище депутат Юрій Бурега, за проценти ми мали би платити перший рік 19 млн. грн. (за теперішнім курсом), другий і далі – по 16 млн. грн.

То хіба не краще обходитися без того єврокредиту і оновлювати поступово наш тролейбусний парк, купуючи своїми силами щороку по 4-5 одиниці електротранспорту?

Цікава історія і з ціною на тролейбуси, яка у різних джерелах фігурує достатньо різна. Якщо орієнтуватися на слова мера, купувати збираються за кредитні 8 млн. євро 50 нових тролейбусів, тобто по 160 тис. євро кожен. Хоча якщо додати проценти 5,8 млн. євро і 1 млн. гранту, загальна вартість для Чернівців кожного тролейбуса вийде вже 296 тис. євро…

«Погугливши», як кажуть, знаходимо інформацію про тендер Дніпра (Дніпропетровськ) на придбання у 2015 р. 10 «низькопольних» тролейбусів. І серед пропозицій – 10 тролейбусів ЛАЗ-Е183 (ElectroLAZ-12) на 30 сидячих місць за 38 млн. грн. (тоді курс гривні до євро був 25,46, отже в євро один тролейбус коштував ~149 тис. євро); 10 тролейбусів «Богдан» Т-70-115 з чеськими і німецькими комплектуючими за 39,5 млн. (тобто кожен вартістю ~155 тис. євро; 10 тролейбусів «Дніпро-Т 103» нашого «Южмаша» на 25 сидячих місць (і 100 місць, загалом, разом із стоячими) за 32,9 млн. грн. (тобто кожен ~ по 129 тис. євро… Отже, замість того, щоби працювати на кредитні відсотки, можливо, краще купувати тих же «європеїзованих» тролейбусів «Богдан» Т-70-115 в перший рік 4, а потім по 5 щороку, і в підсумку ми можемо за ті ж кошти придбати значно більше, ніж 50 одиниць…

Не хочеться поступово оновлювати тролейбусний парк, бо дуже-дуже треба придбати одразу 50 одиниць?.. А скільки у міського бюджету залишилось невикористаних коштів станом на 31.12.2016 р.?..

Чи пробувала наша міська влада спілкуватися з виробниками на предмет можливого продажу тролейбусів «в розстрочку»? Виробників немало, всі хочуть продавати свою продукцію, тому цілком ймовірно, що могли би і на такі умови піти, особливо коли гарантом виступає міська рада.

А ще можна удешевити вартість тролейбусів, якщо, приміром, домовитися із заводом-виробником і організувати у Чернівцях крупновузлову збірку. У Молдові завдяки цьому білоруські тролейбуси обходяться ~на 10 тис. євро дешевше кожен…

Але у нас влада вперто лобіює саме єврокредит, ще й не бажаючи відкривати його деталі… Дивно…

А ви що думаєте з цього приводу?..

fakty.cv.ua

Ваша думка щодо оновлення тролейбусного парку у Чернівцях

Результати

Loading ... Loading ...

***

Загрузка...

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ