Буковинські вчителі звернулись з відкритим листом до міністра освіти і науки

2
1363
Загрузка...

Публічний конфлікт, в який директор Департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА Оксана Палійчук зайшла з педагогами краю, вийшов далеко за межі області та освітянської галузі. Принижені «головною освітянкою краю» педагоги все ще сподіваються, що називається, «знайти правду».

 

Про суть цього конфлікту та перевищення повноважень і допущені порушення директором Департаменту можна прочитати тут:

На Буковині маніпулятивно і незаконно зробили з вчителів «двієчників» (відео)

«У пошуках правди» з відкритим листом до міністра освіти і науки України звернулись вчителі математики, яких у т.ч. змусили пройти те незаконне тестування.

Відкритий лист
ПЕДАГОГІЧНІЙ СПІЛЬНОТІ УКРАЇНИ, зокрема,
Л. М. ГРИНЕВИЧ, МІНІСТРА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Групи «Буковинські Педагоги НЕ ТРІЄЧНИКИ» та слухачів курсів при Інституті післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області вчителів математики з 10.05 по 19.05.2017 р.

Мабуть, немає в Україні такого Педагога, який би не стежив за подіями, що відбуваються в освіті Чернівецької області. Одні висловлюють свої думки в своїх дописах на сторінці «Буковинські Педагоги НЕ ТРІЄЧНИКИ» у Facebook, інші – приватно, а ще інші – підтримують адмінресурс від Оксани Михайлівни Палійчук, директора Департаменту освіти і науки Чернівецької обласної адміністрації.

Кожен із нас прекрасно розуміє, що в нашій державі повно проблем… Не є винятком й така галузь, як ОСВІТА. Зокрема, проблема можливого недостатньо високого рівня фаховості учителів:

1) нерідко з невисоким рівнем навченості приходить абітурієнт на навчання у ВУЗі, здобуваючи професію Учителя;

2) виш зацікавлений «триматися» за такого студента;

3) не завжди найкращі студенти йдуть до школи через непристижність професії Учителя і т.д.

Однак, на нашу думку,  це проблема державного рівня, яку вправно розпочинає вирішувати Міністерство, при цьому важливо правильне її розуміння кожного, хто дотичний до керування освітою. Мова йде про те, що за результатами протиправного тестування вчителів ЗНЗ Чернівецької області за завданнями ЗНО, 12 квітня 2017 року п. Палійчук, директором Департаменту освіти і науки, на прес-конференції озвучено публічно, що, мовляв, «кожен третій педагог склав тестування на рівень трійки по п’ятибальній системі оцінювання! Це – неприпустимі результати. Адже вчителі виконували ті ж завдання, що й діти». Після такої оцінки професійності вчителів Буковини у ЗМІ та Інтернет мережі з’явилися скандальні заголовки про вчителів «двієчників» і «трієчників» («На Буковині чимало вчителів-двієчників», «На Буковині вчителі склали ЗНО. 80% не вступили б до ВНЗ на бюджет», «Вчителі вразили низькими оцінками на здачі ЗНО», «На Буковині кожен третій вчитель склав ЗНО на трійку», «двієчники» восени будуть перездавати…).

Ми вважаємо, що дії нашої очільниці освіти щодо інформаційного тиску на Учителів Буковини є неприпустимими, оскільки вони не просто не вирішують цієї проблеми, а й поглиблюють її, розводячи внутрішню ворожнечу між адміністраціями навчальних закладів і Учителями, між начальниками управлінь/відділів освіти і Учителями, між викладачами і Учителями та інші. Так ніби на Буковині у всіх проблемах винен Учитель і Методист!!!

Самовільно розпочала очільниця освіти з групою моніторингу вирішувати проблему фаховості через систему ЗНО з лютого 2017 р. для слухачів курсів підвищення кваліфікації при Інституті післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області (ІППОЧО): у час поза розкладом Інституту, куратор курсів мав  «добровільно»  доставити слухачів до місця проведення тестування (шантаж великий від групи моніторингу та самої очільниці, якщо висловлювали небажання брати участь у незаконному тестуванні), а «анонімно» тестували представники Групи моніторингу (Прінько С.І., Якименко Л.В.).  Без будь-якої елементарної інформації про кількість завдань та якої форми, ба, навіть – часу, люди сідали за чужий комп’ютер і виконували завдання, отримуючи при однакових балах – різні результати. Так, три групи математиків в середньому (без підготовки, бо в другий день курсів, а перша група – взагалі в останній день курсів: усі в «рівних» умовах – 1 доба на підготовку) здали на 10 балів!!! Однак, 12 квітня під час прес-конференції очільницею поширено інформацію, що «Кожний третій педагог Буковини – трієчник»! Отже, «АНОНІМНЕ» тестування, яке не мало ні логістики, ні мірного часу, ні шкалювання, – невалідне! Таке ж оприлюднення – невалідне! Повіривши державному службовцю, що мав би нести відповідальність за сказане, ЗМІ переповнились несправедливою, нечесною інформацією про слабкий фаховий рівень Педагогів Буковини.

Основні обґрунтування очільниці – низький рейтинг результатів учнів у ЗНО! Звертаємо увагу на те, що учні бувають з різним рівнем навчальних досягнень і до ЗНО допускаються всі, тому й результати – від 1 до 12 балів відповідно до Критеріїв оцінювання. Такі ж оцінки на ДПА у формі ЗНО. Крім того, більшість шкіл Буковини працюють на базовому (мінімальному) рівні (хто в цьому винен?). Наприклад, для математики 3 години  недостатньо для такої підготовки, звідки й результати (тарифікацією займаються управлінці).

Повторюємося: в освіті Буковини чиновниками Департаменту не аналізуються причини результатів випускників педагогічними методами, бо причини «знайдено» Першою особою області – «в усьому на Буковині винен Учитель».

Шановні ПЕДАГОГИ, у той час, коли вся країна чекає на реформи в освіті, стрижнем якої є підвищення АВТОРИТЕТУ ВЧИТЕЛЯ, у нас завдано удару не лише по цьому авторитету, а й по ЦІЛІСНОСТІ системи в освіті та державності!

Ці дії головної освітянки області носять характер свавілля, не мають ні морального, ні юридичного тлумачення (див. юридичний висновок №02-8/214 від 24.04.2017р. голови профспілки Георгія Федоровича Труханова). Авторитет БУКОВИНСЬКОГО ВЧИТЕЛЯ не лише підірвано (ця тема набула великого резонансу), ПРИНИЖЕНО ПРОФЕСІЙНУ ЧЕСТЬ І ГІДНІСТЬ!

Минуло більше 2-х місяців, висновків ніяких в області не зроблено! Навпаки, за цей час очільницею усіма можливими способами уже просувається так зване тестування з «подвійним дном»: «добровільне» й «анонімне».

Тобто абсолютно не задумуються чиновники Чернівецької ОДА над допущеними порушеннями директором департаменту освіти і науки! Не розробляється Департаментом стратегії реабілітації морального стану Буковинського Педагога, шляхів, які б сприяли підвищенню престижності професії Учителя! Усе робиться навпаки, щоби практично відігнати від школи тих учителів, які готові працювати!!! Дійшло до того, що розпочато очільницею антирекламну пропаганду навіть проти місцевої газети «Освіта Буковини». Бо газета надрукувала статтю «БУКОВИНСЬКІ ПЕДАГОГИ НЕ ТРІЄЧНИКИ» та інші матеріали на цю тему.

Запрошуємо СПІЛЬНОТУ ПЕДАГОГІВ УКРАЇНИ, зокрема Л.М.  Гриневич, міністра освіти і науки України, до розуміння існуючої проблеми на Буковині: жоден Учитель – не трієчник (див. Критерії оцінювання МОНУ)!

Вирішувати наявні проблеми в освіті треба, бо вони, безумовно, є, але не в такий спосіб! Дуже багато залежить від професійної практики самого очільника освіти області/міста! Просимо людей, у яких фобія на Вчителя, не йти на керівну посаду! Бо школу, вчителів, дітей та їх батьків треба любити і їм служити! Для кожного батька – їх дитина, як би вона не вчилися, – найдорожчий Скарб!

***

Адекватність і коректність тестів ЗНО – під сумнівом

***

Для чого «головна освітянка краю» через ЗНО принижує вчителів?..

***

Загрузка...

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ