Чернівецький правознавець пропонує обговорити зміни до закону про самоврядування

0
137
Загрузка...

Чинний Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» є недосконалим, має чимало прогалин та суперечностей, не відповідає потребам реформування та розвитку місцевого самоврядування, – констатує заслужений юрист України, правознавець і фахівець з виборчого законодавства та місцевого самоврядування Борис Руснак.

Він звертається, передусім, до депутатів місцевих рад та експертів з питань місцевого самоврядування.

«Я приступив до написання нової редакції цього закону. Оприлюднюю концепцію цієї редакції для обговорення і пропозицій. Ніхто, крім нас з вами, належної редакції цього закону не напише. Якщо мені вдасться виписати оптимальну його редакцію, буду шукати народних депутатів України, які його зареєструють та будуть лобіювати для прийняття. Отже, чекаю на ваші міркування.
З повагою Борис Руснак, експерт з питань місцевого самоврядування, автор і укладач кількох посібників з теорії і практики місцевого самоврядування, заслужений юрист України

Концепція нової редакції Закону України
«Про місцеве самоврядування в Україні»

1. Пропонується новостворені об’єднані територіальні громади, як нові адміністративно-територіальні одиниці, називати «волостями».
2. З метою забезпечення збалансованої системи стримувань і противаг на базовому рівні пропонується така модель місцевого самоврядування:
1) сільський, селищний, міський, волосний голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села, селища, міста, волості, обирається відповідною територіальною громадою на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування і очолює виконавчий комітет сільської, селищної, міської, волосної ради. Він має право з підстав та у порядку, встановленому законом, зупиняти рішення відповідної ради та звертатися до суду про визнання рішень ради незаконними;
2) сільські, селищні, міські, волосні ради обирають із числа депутатів голову відповідної ради, який скликає сесії ради, формує порядок денний сесій, головує на пленарних засіданнях ради, підписує і оприлюднює прийняті радою рішення, виконує інші, визначені законом, повноваження;
3) сільська, селищна, міська, волосна рада утворює виконавчий комітет ради на строк її повноважень, який очолює сільський, селищний, міський, волосний голова. До складу виконавчого комітету входять заступники відповідного голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керівники окремих виконавчих органів ради, керуючий справами виконавчого комітету, представники громадськості, підприємці, науковці тощо. До складу виконавчого комітету також за посадою входять секретар відповідної ради та старости.
При цьому кількість службовців місцевого самоврядування у персональному складі виконкому не повинно перевищувати 30%;
4) заступників сільського, селищного, міського, волосного голови, керівників виконавчих органів ради призначає відповідна рада за поданням сільського, селищного, міського, волосного голови за результатами конкурсу на зайняття вакантних посад служби в органі місцевого самоврядування;
5) виконавчі органи ради – департаменти, управління, відділи та інші створювані радами виконавчі органи, є підпорядкованими, підконтрольними і підзвітними відповідним радам, відповідальними і підконтрольними виконавчому комітету ради та сільським, селищним, міським, волосним головам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів державної виконавчої влади – також підконтрольними відповідним органам державної виконавчої влади;
6) сільська, селищна, міська, волосна рада має право з підстав та у порядку, встановленому законом, достроково припиняти повноваження сільського, селищного, міського, волосного голови;
7) сільський, селищний, міський, волосний голова має право з підстав та у порядку, встановленому законом, звертатися з клопотанням до Верховної Ради України про призначення позачергових виборів сільської, селищної, міської, волосної ради;
8) у сільській, селищній, міській, волосній раді утворюється секретаріат, який очолює секретар ради;
9) у виконавчому комітеті ради утворюється апарат, який очолює керуючий справами виконавчого комітету.
3. У районних та обласних радах обираються з числа депутатів голови рад та секретарі рад, утворюються виконавчі комітети та інші виконавчі органи ради. Голову виконавчого комітету, його заступників та керівників інших виконавчих органів призначає рада на конкурсних засадах. У цих радах утворюється секретаріат, який очолює секретар ради».

Долучайтесь до обговорення, кому знання і досвід дозволяють оцінювати заропоновані зміни та робити конструктивні пропозиції.

fakty.cv.ua

***

***

Правознавець: В Україні слід було провести місцеві референдуми

***

Фищук розпускає міську раду: невігластво «фронтовиків» зашкалює

***

Федорук: Готується нове виборче законодавство, чи воно буде краще – не знаю

***

Реакція на вето мера: виконком має працювати на користь громаді, а не клану

***

«Каспрук готує свою дострокову відставку»

***

Загрузка...

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ