Незабаром, символічний “Апостол Черні” у Чернівецькому театрі

0
562
Загрузка...

Роман «Апостол черні» – останній великий твір Ольги Кобилянської, у радянські часи був заборонений як націоналістичний і не видавався. Його проблематика, тема апостольського служіння рідному народові, українська національна ідея – все це відлякувало тодішніх укладачів видань творів письменниці.

Чернівецький академічний музично-драматичний театр імені Ольги Кобилянської вдруге звертається до цього унікального інтелектуального твору і прагне з театральної сцени говорити про як ніколи актуальні нині проблеми.

У виставі, які у творі, тема України, державності, нації постане через образ Юліана Цезаревича – молодого хлопця, на формування особистості якого впливають різні фактори. Сюжет розвивається на тлі родинного життя (сім’я годинникаря Максима Цезаревича, рід Альбінських, родина отця Захарія).

Режисер-постановник, автор сценічної версії  – засл. діяч мистецтв України Мирослав Гринишин12239947_1054211721276918_8027569021463637341_n

Художник-постановник – Андрій Романченко

Балетмейстер-постановник – Василь Гринюк

 У виставі задіяний майже увесь акторський склад. У ролі Максима Цезаревича – директор театру Юрій Марчак.

 «В “Апостолі черні” є багато закодованих тем. Чітко виписаний конфлікт між родинами, який переростає у конфлікт нації. Актуальність цього твору є позачасовою» – зазначив  М.Гринишин

І трохи із тогочасних відчуттів Ольги Кобилянської про твір:

«…З жестом на будуче, де не лише сам націоналізм гратиме ролю в житті і культурному розвитку України, але де нарід повинен іти дальше, здобувати Європу, цебто цивілізацію в своїй хаті, в своїй душі, творити свою власну українську культуру‘ <…> Нам треба характерів, робітників завзятих, що беруться і за найдрібнішу цеглу, не погорджуючи нею для будовання своєї держави‘…» – про «Апостола черні» з листа Ольги Кобилянської до Степана Смаль-Стоцького, 1927 рік.

Вже за тиждень, 27, 28 листопада прем’єра (до Дня народження Ольги Кобилянської)

Fakty.cv.ua

Загрузка...

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ